shadow

במידה ולא שמעתם מעולם על עולם הקידום ואתם לוקחים את הצעדים הראשונים שלכם בלמידה של התחום, נתעכב לרגע ונסביר. עולם הקידום המקוון (כלומר הקידום באינטרנט) מתחלק לשני ענפים עיקריים – קידום ממומן או קידום SEO אורגני בגוגל או ברשתות החברתיות. מכאן הענפים הללו מתפצלים לתתי-ענפים שכל אחד הוא עולם ומלואו.

הקידום האורגני הוא הענף בו נתמקד במאמר זה, כאשר מטרתנו היא להבהיר את עיקרי הדברים כדי שכל מי שקורא יוכל בעוד שתיים עד שלוש דקות לדעת ולהבין את הבסיס לקידום האורגני – SEO. בסיום הקריאה אין לנו ספק שההבנה שלכם את תחום השיווק באינטרנט תהיה רחבה יותר ועמוקה יותר.

מה זה קידום אורגני ומה ההבדל בינו לבין קידום ממומן?

קידום אורגני הוא אוסף של מהלכים ואסטרטגיות לצמיחה של העסק שלכם במרחב המקוון, כאשר הדגש הוא על צמיחה הדרגתית ובריאה, ומשם נגזר הכינוי לקידום 'אורגני'. קידום אורגני יוצר נוכחות רחבה ואופקית על ציר הזמן, ובונה לכם שם ובסיס טוב ברחבי הרשת.

קידום ממומן הוא קידום שעובד קודם כל כאן ועכשיו. המחשבה על הטווח הארוך קיימת, אך היא לחלוטין תלויה במימון המתמשך, והאפקט שלה, לפחות ברמת הנוכחות ברשת, נעצר ברגע שהפסקתם לשלם. הסיבה היא שהיא תלויה לחלוטין במימון מתמשך, ובפרסומות ברחבי הרשת.

הנה כמה דוגמאות להמחשה:

  1. פייסבוק – קידום ממומן בפייסבוק אומר שיהיו לכם מודעות בפייסבוק עם חשיפה זו או אחרת. קידום אורגני אומר שיהיה לכם עמוד או קהילה בפייסבוק, בחינם, כאשר גם אם לא תריצו קמפיין בתשלום, התוכן שלכם יגדל ויצטבר ויהיה זמין למשוך לקוחות בכל זמן, ויותר ויותר לאורך זמן.
  2. האתר שלכם – נדמה זאת לקידום בגוגל, שכן שם מתרחשת עדיין מרבית הפעילות בכל הנוגע לקידום אתרים, הרי שפרסום ברשת השיווק של גוגל עולה כסף, ומייצר מודעות (ותנועה מיידית לאתר שלכם), בעוד שקידום על בסיס SEO (ועל זה נרחיב בפסקה הבאה) יוצר נוכחות שהולכת וגדלה, מתבססת ומתחזקת לאורך זמן, גם אם אתם לא משלמים על מודעות באופן שוטף.

איך עובד קידום ב-SEO?

כפי שהבטחנו, ניגע כעת במונח הזה, SEO. המונח עצמו הוא בעצם ראשי תיבות של Search Engine Optimization, או אופטימיזציה למנועי החיפוש, הוא תחום שהתפתח לצד ההתפתחות והעלייה בפופולריות של ענקיות חיפוש האתרים כמו גוגל, יאהו!, בינג ואחרות. הרעיון של קידום SEO אורגני בגוגל היה, ועודנו, לבצע ניתוח והערכה של הדרך בה גוגל מתעדפת ובוחרת איזה אתרים להציג במקומות הראשונים, ומתוך הידע הזה לבצע אופטימיזציה לאתר שאנו רוצים לדחוף קדימה.

כיום מדובר בתורה שלמה הכוללת עבודה באתר עצמו ועבודה מסביב לאתר, באתרים אחרים, ברשתות החברתיות וכיו"ב. הרעיון הוא לקבל כמה שיותר קישורים חיצוניים שמפנים גולשים לאתר שלכם, תוך יצירת אתר שתואם באופן הרמטי ועדכני לקריטריונים שמנועי החיפוש דורשים כדי למשוך את האתר שלכם מעלה בתוצאות החיפוש.