עם השנים אנחנו יכולים לראות שינוי מעניין בתחום המשקפיים, בין אם מדובר במשקפי ראיה או משקפי שמש. יותר ויותר בתי אופנה שמתמחים בייצור ושיווק מוצרי לבוש והנעלה וכן מוצרי אופנה שונים נכנסים לתחום של המשקפיים ולצידם, אפשר לראות כיצד חברות משקפיים מקפידות יותר ויותר על ייצור מוצרים אופנתיים, איכותיים, ברמה הגבוהה ביותר שיש.
כיום כשאנחנו נכנסים לחנות אופטיקנה למשל, אנחנו יכולים למצוא מגוון רחב של סוגי משקפיים של חברות שונות, משקפיים שמתאימים ספציפית לגברים או לנשים, כאלה שבנויות מעדשות בגדלים ובצורות שונות, כמובן בהתאמה למבנה הפנים והעיניים, מסגרות ייחודיות, צבעוניות או רגילות וכן ידיות שונות, אופנתיות. לצידם אנחנו יכולים למצוא משקפיים עם סגנון יותר שמרני קלאסי, מהסוג שהיה נהוג להרכיב בעבר.
כל מי שמחפש משקפיים יכול למצוא בחנות אופטיקנה RAYBAN ומשקפיים של חברות אחרות, גדולות יותר או גדולות פחות. מן הסתם, לכל חברה יש קטלוג משלה אשר מבוסס על עיצובים על פי סגנון מסוים. כל חברה בוחרת לעבוד עם מעצבים מסוימים אשר יוצרים קטלוג ספציפי לחברה שמאפיין אותה ובכך היא נבדלת מחברות אחרות בשוק. מן הסתם, כל חברה מציעה משקפים אשר מסמלים אופנתיות בצורה אחרת.
מדוע נבחר משקפיים אופנתיות?
אם אנחנו רוכשים בחנות אופטיקנה rayban או משקפיים של חברות אחרות שנחשבות שם דבר בתחום, הן מבחינת איכות והן מבחינת סגנון ועיצוב, אז מבחינתנו זו סוג של אמירה. אנחנו לא מחפשים משקפיים זולות, אנחנו לא מחפשים משקפיים רגילות, כלליות, אנחנו מחפשים משקפיים שיאפיינו אותנו כך או אחרת. זו הסיבה שאנחנו גם נעדיף לבחור משקפיים בעלות אלמנט אופנתי ולא משהו חסר הגדרה.
מן הסתם, אנחנו לא נבחר רק על בסיס העיצוב והסגנון אלא גם על בסיס מאפיינים אחרים, כגון, עד כמה המשקפים מתאימות למבנה הפנים, עד כמה הן מכסות את העיניים, כמה נוח לנו להביט דרכן, כמה הן עמידות וחזקות, כמה קל ופשוט להרחיב אותן וכן לנקות את העדשות שלהן.
חשוב לומר, כשאנחנו מדברים על כל זה, הכוונה שלנו היא לא רק למשקפי שמש, אשר באופן טבעי נתפסות יותר כמוצר אופנתי שמיועד, בין היתר, ליופי. הכוונה שלנו היא גם למשקפי ראיה שעם השנים הפכו להיות מוצר אופנתי לכל דבר.
יש שיטענו שהאיש שהגדיר זאת כך היה ג'ון לנון עם המשקפים העגולות שלו, אחרים יטענו שזה אלטון ג'ון עם מגון המשקפיים המיוחדות שהוא נהג להרכיב, אחרים יסבירו שזה פשוט עניין שנוצר עם הזמן, כמו כל פריט אחר, חדלנו לראות בו רק פריט בעל משמעות פרקטית והתחלנו לראות בפריטים הנ"ל גם בעלי משמעות של סגנון ועיצוב. לכן אנחנו כבר לא בוחרים משקפיים רק על פי איך שהן גורמות לנו לראות אלא גם על פי איך שהן שגורמות לנו להיראות.
כתיבת תגובה
יש להתחבר למערכת כדי לכתוב תגובה.