כל בוגר תואר ראשון, ובטח שכל בוגר תואר שני במשפטים, יגיד לכם שכדי להצליח את תקופת הלימודים הנפלאה בפקולטה למשפטים, צריך להבין את הכללים הבסיסיים להתנהלות מבחינת חיי חברה ולמידה, כמו גם חידוד המטרות והשאיפות התעסוקתיות לעתיד.
מאמר זה מגיש את הטיפים שיעזרו לכם לעבור בהצלחה את תקופת הלימודים, ולפתח קריירה מצליחה בתחום.
קריאת כל החומר הנדרש
חשוב לקרוא את כל החומרים שהקצו לקורסים שלכם. אל תתעכבו מאחור, כי לא תהיה לכם אפשרות להשלים את החומר. הקפידו לתזמן את שעות הקריאה שלכם לשעות היום, כאשר אתם ערניים ביותר.
כמו כן, הקפידו לקרוא במקום שבו דעתכם לא תהיה מוסחת ולא תתפתו לעשות משהו אחר. כך לא תגלו שלוקח לכם הרבה יותר זמן אותו אתם צריכים להקדיש למטלות אחרות שקיבלתם.
שימוש בסיכומים
הפקולטה למשפטים ממליצה תוך כדי קריאה לרשום הערות. לכל מקרה שאתם קוראים עליו, רשמו את העובדות המהותיות מבחינה משפטית, את מרכיבי המקרה ואת הרציונל להחלטת בית המשפט.
התנהלות זו נקראת תדרוך מקרים. תיעוד תרחישי המקרים שאתם קוראים עליהם צריך להיות קצר ותמציתי.
סקירת החומר לפני השיעור
חשוב לעיין בהערות הקריאה שלכם, ממש לפני השיעור. בדרך זו, תוכלו לזכור את המקרים שלמדתם, ותגדילו באופן משמעותי את היכולת שלכם להיות מעורים בדיונים בכיתה, שלא לדבר על מניעת המבוכה הקשורה לחוסר יכולת לענות כאשר הפרופסור שואל אתכם שאלה.
נוכחות מלאה בכל השיעורים
רוב המרצים מכסים את כמעט את כל החומר בכיתה, ולא ניתן להשלים את החומר באמצעות קריאה, כך שחשוב להשתתף בכל השיעורים כדי לא להחמיץ חומר משמעותי שחשוב לבחינה הסופית. גם תשומת הלב בכיתה צריכה להיות מלאה. חלק מהתלמידים נוהגים לגלוש באינטרנט במהלך השיעור, לשחק במשחקי מחשב או לקרוא את הדואר האלקטרוני שלהם.
זוהי התנהגות פסולה, כי שכר הלימוד שלכם גבוה ביותר, אז האם אתם באמת רוצים לבזבז אותו על גלישה באינטרנט או משחק קנדי קראש במקום לשים לב לדיון המתרחש בכיתה? תלמידים לומדים בצורה הטובה ביותר כאשר הם לוקחים חלק פעיל בתהליך הלמידה.
רישום הערות
הניסיון לזכור את כל מה שהפרופסור שלכם אומר, לא יתאפשר, במיוחד אם אתם מקפידים להיות פעילים במהלך השיעורים.
לכן מומלץ לרשום הערות במהלך השיעור, ולבדוק אותן לפני שמתחילים את משימת הקריאה הבאה שלכם. כך ניתן לנתח כיצד המקרים החדשים שקראתם משפיעים על אותם מקרים שכבר למדתם בכיתה.
הכנת ניתוחי שיעורים
קווי המתאר לניתוח שיעורים שהוכנו על ידי תלמידים בכירים בפקולטה למשפטים או קווי מתאר מסחריים אינם תחליפים מקובלים לקביעת קווי המתאר שלכם. הניתוח הדרוש להכנת מתווה הקורס מסייע לכם לקבוע את כללי המשפט החלים על נושא הקורס, וכן לקבוע כיצד הכללים מתייחסים זה לזה.
אם לא תעברו את התהליך הזה, יהיו לכם פחות סיכויים לשלוט בנושא. כמו כן, לא כל המרצים מלמדים נושא באותו אופן. מרצים רבים אפילו לא מלמדים קורס באותה דרך משנה לשנה. הדרך היחידה לקבל סגנון למידה מותאם באופן אישי היא כמובן לעשות את זה בעצמכם.
מציאת הנישה האישית שלכם לסגנון למידה
אל תמתינו עד זמן הקריאה הבא שלכם כדי לבצע סיכום ביניים לגבי המקום שבו אתם נמצאים כרגע בתהליך הלמידה, כי יתכן שתגלו מאוחר מדי שאתם נמצאים מאחורי הקצב הנלמד בכיתה, ולא יהיה לכם את הזמן להשלים את הפער.
חלק מהתלמידים אוהבים לבצע ניתוח שיעורים פעם בשבוע, אחרים עושים זאת פעם בחודש, ואחרים מעדיפים לסכם את השיעורים שלהם בכל פעם שהשלימו נושא למידה. מומלץ לבחור את לוח הזמנים שעובד הכי טוב בשבילכם ושמקל עליכם את תהליך הלמידה.