שיווק נכון הוא כמו אומנות, גמיש להפליא, חכם וייחודי, נוגע במי שצריך, ומעורר את הדמיון ואת הסקרנות. כל מהלך שיווקי בכל מדיה, חברתית או אחרת, דורש הכרות עם האלמנטים הבסיסיים של עולם זה, האלמנטים שהופכים את המהלך ליעיל.
הבחירה בשיווק במדיה חברתית היא בחירה של מבט העל, בחירה המאמצת לחיקה את השינויים בעולם המקוון. מאמצי השיווק שלכם צריכים להיות במקום בו הקהל שלכם נמצא, והיום מרחבי הסייבר האינסופיים מתמקדים במדיה החברתית.
עיקר התנועה נמצאת כיום בפייסבוק, בבלוגים (והיום כבר במיקרו-בלוגים), ובאתרים לשיתוף יצירה כמו מוסיקה וסרטונים. מסיבה זו מוטב לכוון את מאמצי השיווק לסוגי מדיה חברתית אלו.
מיקוד כפול בשיווק במדיה חברתית
מאיפה שלא תסתכלו על נושא השיווק במדיה חברתית, לא משנה מה סוג הפרסום שתברו לעשות, ובאילו תקציבים מדובר, התהליך חייב להישען על מיקוד כפול, מיקוד הכולל דיוק בקהל אליו אתם משווקים, ודיוק באופי הפרסום שלכם.
עולם השיווק בכלל, ובמדיה החברתית בפרט, עבר לא מעט שינויים עם השתרשות רשת האינטרנט בעולם, ועם מעבר השווקים השונים לתוך המרחב הווירטואלי. היכולת שלנו לחקור, למפות ולהתמקד בקהל היעד המדויק ביותר הופכת להכרח, כוח בסיסי בכל מהלך שיווק.
פייסבוק מאפשרת לנו לפרסם את עצמנו בקבוצות המדויקות ביותר, במרחבים הנכונים ביותר, ולהיחשף לקהל שלנו בצורה ממוקדת, ובצורה זו לחסוך לא מעט בהוצאות שיווק שבכל מדיה אחרת היו יורדים לטמיון.
איך עושים את זה?
שיווק במדיה חברתית נשען על מחקר במדיה חברתית, והוא מתחיל בהכרות עם השטח. חקרו שתי-וערב את פייסבוק, והכירו את הקבוצות השונות בה. ישנן אינספור קבוצות ועמודים בפייסבוק, אבל ישנה רשת בסבך הגדול, רשת שמתאימה בדיוק למאמצי השיווק שלכם.
התחילו מעמודים של מוצרים דומים, והמשיכו לזהות את האנשים והקבוצות המיוחסות להם. חפשו קבוצות לפי מיקוד בגיל, במעמד והשכלה, ובהתאם לשאר הקריטריונים המאפיינים את קהל היעד שלכם. ככל שהמיקוד שלכם מדויק יותר, כך תוכלו לבצע מהלך שיווקי מדויק יותר, ואפקטיבי הרבה יותר.
המיקוד בשיווק במדיה חברתית צריך להיות בזמן אמת, תוך הקפדה על מעקב סטטיסטי אחרי שינויים ותגובות. כשתזהו איזה מן הפרסומות שלכם עושה את העבודה הטובה ביותר, תוכלו מהר מאוד להבין את האלמנטים שעובדים יותר, ולמנף אותם לכדי מהלך השיווק האולטימטיבי, עם הפרסום המדויק לקהל המדויק, בלי בזבוז משאבים מיותר, ולהצלחה מרבית בפרסום.
כתיבת תגובה
יש להתחבר למערכת כדי לכתוב תגובה.