אחת הטענות הרווחות בקרב ישראלים רבים, בהקשר של גופים גדולים, ממוסדים, כאלה ששולטים בתחום שלהם ולעיתים במשק בכלל, הוא שאין שום הבדל ביניהם. "כולם אותו דבר" זו טענה שחוזרת על עצמה שוב ושוב. בין אם מדובר בבנקים, חברות תקשורת, קופות חולים או חברות ביטוח.
הרבה פעמים זה נכון וקשה למצוא הבדלים בין גוף אחד לשני. אך יש מקרים שזה ממש לא כך. אנחנו חושבים שאין שום דבר הבדל, אך זה לא מדויק. אם אנחנו ניכנס לעובי הקורה ונבדוק את הדברים לעומק, אז נגלה שקיימים הבדלים רבים. לעיתים הם בניואנסים הקטנים ולעיתים בדברים גדולים ומשמעותיים.
אחת הדוגמאות הטובות לכך הן חברות ביטוח. אנחנו נוהגים לחשוב שאין שום הבדל בין החברות השונות, אך זה ממש לא כך. הרי חברת ביטוח היא עסק פרטי, המטרה שלה הוא להרוויח, לשם כך, היא תרצה למשוך אליה כמה שיותר לקוחות חדשים ולשמר לקוחות קיימים. אם כל החברות יהיו אותו הדבר, יהיה להן קשה למשוך אליהן לקוחות חדשים.
יתרה מזו, חברות ביטוח קטנות חייבות להיות שונות וייחודיות לעומת חברות ביטוח גדולות. כך הן יוצרות יתרון מסוים על פניהן ומשתמשות בו. אם החברות הקטנות יהיו כמו הגדולות, הן לא יוכלו לנצל את היתרונות שיש להן ויישארו מאחור.
מה מבדיל בין חברות הביטוח בשנת 2022?
ראשית, ישנן חברות שפועלות דרך האינטרנט מול הצרכן מבלי שהוא צריך להגיע אליהן או כל דבר אחר. הכל מתבצע באופן ישיר מול החברה והכל דרך האינטרנט. הרבה יותר זול, הרבה יותר מהיר ובוודאי הרבה יותר פשוט. הדבר לא מדבר רק על רכישת הביטוח, אלא גם על טיפול בתביעות, תשלום חוב ושינויים כאלה ואחרים. מה שמייצר זמינות בכל שלב ומאפשר לצרכן לטפל בדברים בכל שעה ומכל מקום.
שנית, החברות נבדלות זו מזו בתוכניות ובמסלולים השונים שהן מציעות ללקוחות שלהן. כל חברה מנסה למצוא דרכים שונות כיצד להגיע אל לקוחות ולגרום להם לרכוש אצלה פוליסת ביטוח. לשם כך הן יוצרות מסלולים ייחודים המותאמים להם ספציפית.
שלישית, החברות מציעות סוגים שונים של ביטוחים, ייחודים, ספציפיים, יחד עם מגוון רחב של שירותים שונים ומגוונים. היום חברת ביטוח היא הרבה יותר מחברה שמציעה אך ורק פוליסות ביטוח סטנדרטיות. אפשר למצוא מגוון ביטוחים, כולל דברים מאוד נקודתיים שחוסכים מהלקוח את הצורך לרכוש פוליסה שלמה כזו שלא בהכרח תשרת אותו. כמו כן, חברות הביטוח "המציאו" הרחבות ביטוח שונות בשנים האחרונות כמו כיסוי פנסים ומראות או אובדן מפתח על מנת להטיב עם הצרכן ולהתאים את עצמן לצרכים ולהרגלים של המבוטחים השונים.
ארבע, החברות נבדלות כמובן ברמת השירות, רמת האמינות שלהן, ועד כמה הן מוכנות ללכת לקראת הלקוח ולספק לו את מה שהוא מחפש וצריך.
כיצד בוחרים פוליסת ביטוח בצורה נכונה
כשאנחנו ניגשים לרכוש פוליסה מסוימת, מה שעלינו לעשות זה להיכנס לאתר Wobi, לקבל הצעות מחיר מחברות שונות, לבחון אותן ולהחליט בסופו של דבר איזו פוליסה מתאימה לנו. אנחנו יכולים לבחון איזו מבין ההצעות הכי משתלמת עבורנו, בין אם זה מבחינה כלכלית ובין אם זה מבחינות אחרות.
כתיבת תגובה
יש להתחבר למערכת כדי לכתוב תגובה.