shadow

בישראל פועלים כמה מאות משרדי יחסי ציבור בסדרי גודל שונים. לרוב משרד יחסי ציבור יתמחה בתחום אחד או שניים לכל היותר: נדל"ן, הייטק, צרכנות, תקשורת וכו'…
עסקים רבים וידוענים סוחרים את שירותיהם של משרד יחסי ציבור על מנת למתג אותם בצורה הטובה ביותר בתחום שלהם. מהם אותם כלים בסיסיים בהם משתמש משרד יחסי ציבור על מנת לקדם את המותג שלכם?

הודעה לעיתונות:

הודעה לעיתונות היא כלי בסיסי אך שימושי מאוד עבור משרד יחסי ציבור. איש יחסי הציבור שלכם מעביר לעיתונאי מידע אודות האירוע, המוצר או החדשה שאתם מעוניינים לפרסם ומידע זה ינוסח כידיעה עיתונאית. בדרך כלל הנושא מוצע למספר עיתונאים וזאת בכדי לאפשר פריסה רחבה יותר של פרסום או כאמור להגדיל את הסיכוי שאחד העיתונאים יתעניין בהוצאת ההודעה לאור. לעתים יהיה עדיף להציע לחברת תקשורת גדולה בלעדיות על המידע.

כתבה מלאה/כתבת תחקיר:

במקרים בהם תרצו לקבל חשיפה גדולה יותר מהעיתונאי, תוכלו להציע כתבה וראיון אישי עם הלקוח שלכם. עיתונאי שיתעניין בסיפור שלכם ויחשוב שהוא שווה כתבה רחבה יותר יקדיש יותר זמן ועבודת חקר על הכתבה, יכתוב יותר מידע וזה יקבל שטח גדול יותר בעיתון.

מסיבת עיתונאים:

מדובר בכלי אפקטיבי מאוד בתחום יחסי הציבור. אומנם בעבר כלי זה היה שימושי הרבה יותר וכאשר הייתם רוצים לקדם מוצר/אירוע/שירות חדש מסוים, הייתם מארגנים מסיבת עיתונאים ומזמינים עיתונאים רבים. בעידן האינטרנט של היום הפכו מסיבות עיתונאים לפחות פופולאריות ולעתים רבות נתאכזב מכמות העיתונאים שמגיעים לאירוע שלנו. אז אל אף הרצון הטוב לחשוף את השירות/מוצר שלנו בתאריך ספציפי, אולי כדאי שנדע לאבחן בין נושאים חשובים יותר שאנשים באמת יתעניינו להגיע ולא "עוד מוצר" או שירות שרק הכותרת השיווקית שלו מעניינת.

לסיכום:

לרשותו של משרד יחסי ציבור ישנם כלים רבים המשמשים כיום לעיצוב דמותו של הלקוח שלכם הוא מיתוג העסק/המוצרים שלו. הכרת כללי המשחק ושיתוף פעולה מלא מצד הלקוח עשויים להקל על התהליך ואף לחשוף את המשרד לרעיונות חדשים והזדמנויות לקידום הלקוח. באמצעות המדיה האינטרנטית כיום ניתן להגיע לכל קהל בקלות על ידי שיתוף ברשתות החברתיות, תגובות לטוקבקים ועוד.

Related Posts