ישראל היא מדינה שטופת שמש ואפילו לוהטת. לא רק אנחנו סובלים מהחום בימי הקיץ – שנמשך 4-5 חודשים – אלא גם כלי הרכב שלנו. באופן טבעי רכב שעומד חשוף מתחת לכיפת השמיים ביולי או אוגוסט, ובעצם גם ביוני ובספטמבר ואפילו במאי ובאוקטובר, מתלהט. כתוצאה מכך עלולים להיגרם לו נזקים שונים וכמובן שהחוויה של להיכנס לרכב שהטמפרטורה בו כל כך גבוהה היא ממש לא נעימה. הפתרון: סוכך לרכב.
הנזקים שעלולים להיגרם לרכב
הסיבה הראשונה לכדאיות ההתקנה של סוכך לרכב היא כאמור הנזקים שעלולים להיגרם למכונית אם היא תהיה חשופה כל הזמן לקרינת השמש.
השמש כידוע עלולה להיות מזיקה מאוד, לא רק לבני אדם אלא גם לרכב. בין הנזקים האפשריים שעלולים להיגרם ניתן לציין סדקים בדשבורד עקב ההתחממות שלו וגם הצבע של המכונית עלול להפוך לדהוי. כתוצאה מכך תיתכן ירידת ערך – עוד סיבה טובה להחנות את הרכב מתחת לסוכך.
מה קורה כשאנחנו מנסים להיכנס למכונית?
רכב ללא סוכך מתחמם מאוד, ואפילו אם אנחנו נכנסים אליו בשעת בוקר מוקדמת יחסית, עוד לפני שהשמש מגיעה לשיא העוצמה שלה, הטמפרטורה בו עלולה להיות גבוהה ואפילו מאוד – והתחושות תהיינה מאוד לא נעימות.
כולנו מכירים את הסיטואציה שבה אנחנו בתוך מכונית לוהטת ומצד אחד מדליקים מזגן כדי לצנן אותו אבל מצד שני גם פותחים את החלון כי אי אפשר לנשום למרות שאנחנו יודעים שפתיחת החלון מנטרלת את פעילות המזגן. בנוסף הברזלים של חגורות הבטיחות עלולים להיות רותחים וגם ההגה יהיה לא נעים למגע.
האפשרויות השונות של סוכך לרכב
החלוקה העיקרית של סוככים לרכב היא לשני סוגים – קבועים ומתקפלים.
סוכך לרכב מהסוג הראשון מגן על המכונית גם בחורף ובעצם בכל ימות השנה, לא רק מהשמש אלא גם מלכלוכים שונים. הוא חייב להיות עשוי מחומר קשיח ועמיד שלא מתרגש מגשם וגם לא מאפשר לגשם להצטבר עליו.
סוכך מתקפל עשוי בדרך כלל מבד שמשונית והוא נוח מאוד לשימוש. בכל מקרה ההתקנה פשוטה יחסית וגם במגרשי חנייה צפופים ניתן להתקין את הסוכך בלי שהדבר יהווה הפרעה לרכבים הסמוכים.