shadow

אנחנו יכולים להיות נהגים מאוד זהירים ואמינים, לבצע את הוראות החוק כלשונו, לבדוק כל דבר כמה וכמה פעמים, ולוודא לפני כל צעד שאנחנו עושים על מנת שלא נפגע באיש או ברכב, ועדיין, ייתכן שנהיה מעורבים במקרה בו נפגע ברכב אחר. זה יכול לקרות לנו בזמן שאנחנו יוצאים או נכנסים לחנייה, בזמן שאנחנו מתקדמים בעצלתיים בפקק, כשאנחנו מבצעים פנייה או עומדים לעצור ברמזור.

גם אם לא פגענו באף נהג, עדיין מוטלת עלינו האחריות של הפגיעה ברכב. זו יכולה להיות פגיעה מאוד קטנה ולא קריטית, אך סביר להניח שבעלי הרכב ירצו את הפרטים שלנו על מנת שיוכלו לפנות לחברת הביטוח בשביל שייהנו מהחזר כספי על הפגיעה. אחת כמה וכמה, אם מדובר בפגיעה  משמעותית ברכב אשר שקולה לסכום כסף רציני.

על מנת להימנע ממצב בו נצטרך לשלם את מלוא הסכום על הנזק, עלינו לעשות דבר מאוד פשוט, לרכוש ביטוח צד ג' מחברת הביטוח מבעוד מועד. כלומר, לצד ביטוח חובה שאנחנו מחויבים על פי חוק לרכוש, כדאי לרכוש גם ביטוח מקיף שאנחנו בשביל ליהנות מכיסויים לגבי פגיעה ונזקים ברכב שלנו,לעומת זאת,  אנו לא צריכים לרכוש ביטוח צד ג' שיכסה אותנו מפני נזקים שאנחנו עלולים לגרום לרכוש של אחרים, כולל כלי רכב,כיוון שהוא כבר נכלל בתוך הביטוח המקיף.

מה זה ביטוח צד ג'?

הרעיון של ביטוח צד ג' הוא, אם חס וחלילה אנחנו גורמים נזק לכלי רכב או כל רכוש אחר, אזי שחברת הביטוח תכסה את עלויות הנזק, בין אם באופן מלא או חלקי, על פי תנאי הפוליסה. כך אנחנו לא נידרש, כאמור, לשלם את מלוא הסכום בעצמנו.

ביטוח זה מאוד משתלם, מאחר ואנחנו אף פעם לא יודעים מתי ייווצר מצב, בו חס וחלילה אנו עלולים לגרום נזק בתאונה או בסיטואציה אחרת. גם אם אנחנו הנהגים הכי זהירים בעולם, תמיד תיתכן סיטואציה בה נגרום נזק שעלול לחייב אותנו לשלם סכומים משמעותיים לבעל הרכב הנפגע.

אנחנו יכולים לדעת בוודאות שחברת הביטוח תכסה אותנו על פי תנאי הפוליסה. לכן, עלינו לבדוק היטב מה התנאים שהחברה דורשת למימוש הפוליסה ומה גובה הכיסוי שהיא מספקת. חשוב להדגיש, אם יש מקרים בהם הנזק הוא קטן ומדובר בסכום כסף מינימאלי, עלינו לעשות חושבים האם משתלם לנו להפעיל את הפוליסה או לשלם את הסכום ואז הפרמיה לא תגדל בשנה שלאחר מכן.

איך רוכשים פוליסת ביטוח בצורה נכונה?

בשביל לרכוש ביטוח צד ג' בצורה נכונה, עלינו לפנות לאתר Wobi, לקבל הצעות מחיר מחברות ביטוח שונות, לבחון כל פוליסה והתנאים שלה, להשוות מחירים ואז להחליט איזו פוליסה משתלמת לנו.

בדרך כלל, אם נרכוש את כל פוליסות הרכב בחברה אחת, זה ישתלם לנו יותר מבחינה כלכלית.

Related Posts