shadow

מצד אחד העולם הופך לכפר גלובלי, ובפרט תורם למגמה זו האינטרנט שמאפשר לנו ליצור אינטראקציות שונות עם גורמים שונים בכל רחבי העולם.

אבל מצד שני, גם במצב שכזה עדיין ישנה חשיבות במקרים מסוימים למיקום הגיאוגרפי – ובפרט כך הדבר כשמקדמים אתר של עסק כמו בית קפה (שמן הסתם מעוניין למשוך אל האתר את מי שנמצא בקרבת מקום ועל כן עשוי להפוך ללקוח פוטנציאלי) או חנות לתיקון מכשירי טלפון סלולריים.

לשם משיכת קהל הלקוחות המפולח בהתאם למיקום הגיאוגרפי יש לבצע תהליך הנקרא קידום אתרים לוקאלי. חשוב להדגיש כי ישנם עסקים שעבורם קידום לוקאלי של האתר אינו רלוונטי – למשל חנות וירטואלית למכירת מוצרים שמשווקת את מוצריה לכל אזורי הארץ.

המדיניות של גוגל והשפעתה על קידום אתרים לוקאלי

לא רק בעלי עסקים שלמיקום הגיאוגרפי שלהם ישנה משמעות מעוניינים למשוך בעיקר גולשים שנמצאים בסביבה, אלא גם גוגל מעודדת קידום אתרים לוקאלי. בהתאם, בדפי תוצאות החיפושים השונים המתבצעים במנוע חיפוש זה ניתן למצוא יותר ויותר דפים מקומיים בחלק העליון של התוצאות.

במסגרת דרבון העסקים ליצור דפים מקומיים – בעזרת רישום בשירות שיצרה החברה ושנקרא Google+ Local – מציעה גוגל הטבות רבות: למשל ניתן להוסיף לתצוגה בדף התוצאות של האתר גם תמונה, מפה המאפשרת הגעה נוחה, פרטים ליצירת קשר ועוד. בדרך זו מושך האתר תשומת לב רבה יותר, והרי זוהי המטרת של קידום האתרים הלוקאלי (או כל קידום אתרים באשר הוא) מלכתחילה.

מה חשוב לוודא באתר של העסק?

בנוסף לרישום מפורט ככל האפשר, ומדויק כמובן, בגוגל פלוס מקומי (Google+ Local), כדאי גם באתר עצמו לספק כתובת פיזית של מקום העסק.

חשוב להציג את הכתובת הפיזית באופן בולט, בכל הדפים הרלוונטיים, ומומלץ לצרף לכתובת גם קישור למפה כך שמי שרוצה להגיע לעסק יוכל להבין במהירות ובקלות כיצד עליו לנסוע.

גם הוספתה של העיר שבה שוכן העסק לכותרות של הדפים הרלוונטיים (למשל "חנות תיקון סלולריים בכפר סבא") היא מרכיב חשוב במסגרת קידום אתרים לוקאלי.

כמו כן קידום לוקאלי של אתר כולל את הוספתו לאתרים המתמחים בסקירות וביקורות בתחום פעילותו של העסק. חוות דעת של גולשים נתפשות כאובייקטיביות ועל כן חשיבותן רבה.