shadow

יש שיטות שונות לקידום אתרי אינטרנט ברשתות חברתיות וכל אדם שמעוניין לעסוק בתחום חייב להיות בעל יכולת חשיבה יצירתית מחוץ לקופסה ופתיחות לגבי רעיונות חדשים. המטרה של קידום ברשתות חברתיות היא להניע את הגולשים ברשת לביצוע פעולה ולמשוך כמה שיותר גולשים ייחודיים לאתר האינטרנט של הלקוח. נכון להיום רבים נרשמים אל לימודי שיווק, פרסום וקידום ברשתות החברתיות וזאת משום הדרישה הגדולה לאנשי מקצוע בתחום זה.

SEM – מה זה אומר?

קידום אתרים ברשתות חברתית זכה לראשי התיבות SMO, כלומר שילוב של SEO ו- SEM וסוג זה של קידום מוכר על ידי מומחים רבים בשטח הפרסום והשיווק באינטרנט כתחום חשוב מאוד. פרסום באמצעות רשת חברתית, כמו למשל פייסבוק,  מאפשר מיקוד ורמת פילוח מדויקת. נכון לשנת 2016 עסק שאינו בעל כרטיס ברשתות החברתיות ואינו פעיל בהן הינו עסק שמדשדש מאחור ובשלב כלשהו קרוב לוודא שמתחריו יגברו עליו, דבר שיבוא לידי ביטוי בהפסד רווחים.

אפשרויות קידום

בדיוק כמו בקידום של אתרי אינטרנט גם בקידום ברשת חברתית יש שתי אפשרויות קידום מרכזיות. הראשונה מורכבת מנקיטת פעולות אורגניות שונות ברשת החברתית, (בדומה לקידום אורגני לאתרי אינטרנט) כמו למשל כתיבת פוסטים, טוקבקים, תגובות לאנשים אחרים באותה רשת חברתית ופרסום של כל מיני עדכונים ברשת החברתית. אפשרות שנייה היא הוספת יישומונים שונים לרשת, כמו למשל כפתורי שיתוף, פרסום סקרים שונים בקרב הגולשים, שימוש בכלים שונים שעיקרם דירוג ועוד.

מקדמים עניינים בפייסבוק

אורגני – הפייסבוק מאפשר קידום בשיטה האורגנית, כלומר על ידי כתיבת פוסטים, שיתוף והוצאת קישורים כאשר המטרה היא שכמה שיותר גולשים יחשפו לסטטוסים השונים ולהוציא קישורים מהפייסבוק לאתרים שונים כולל אתר  הלקוח. בנוסף, ניתן לפעול בשיטת הקידום הויראלי ולהיות פעילים בכל הקשור אל כתיבת פוסטים, מענה עליהם, שיחות עם משתתפים וכך גם הלייקים והשיתופים יהיו רבים יותר והפוסטים וכן דף הלקוח יזכה לחשיפה.

ממומן- יש מספר אפשרויות קידום ממומן בפייסבוק, אם הכוונה היא אל פוסטים ממומנים. יש אפשרות של שימוש בכפתור ה- BOOST POST  , שימוש בכלי ה- AD MANAGER ו/או שימוש ב- POWER EDITOR.

קידום ברשתות חברתיות – דגשים

יש לשים דגש רב על יצירת תוכן רלוונטי ואטרקטיבי שיוביל את הגולשים לקריאה ושיתוף וכן לתגמל את הגולשים שמחליטים לשתף את התוכן עם אחרים בהטבה כלשהי או כל סוג אחר של תגמול. מומחה בתחום קידום ברשתות חברתיות תמיד ינסה ליצור BUZZ סביב נושא או מוצר מסוים, להוציא קישורים מהרשת החברתית לאתר האינטרנט של הלקוח ובסופו של דבר להגדיל את תנועת הגולשים לאתר האינטרנט של הלקוח ואיתו את החשיפה לעסק.

מקדמים את העניינים ברשתות החברתיות

בחירה נכונה – תמיד יש לבחור מומחה בתחום קידום ברשתות החברתיות אשר מכיר את התחום על בוריו. אם אתם אלו שמעוניינים לעסוק בתחום וודאו כי אתם נרשמים אל קורס מקיף שעיקרו לימודי פרסום, שיווק וקידום ברשתות החברתיות וכי אתם בוחרים מרכז הכשרה, כמו למשל האקר יו שיספק לכם תעודת מנהל מדיה חברתית (ושיווק דיגיטלי) ומתחייב להשמה בסיום הקורס.

אסטרטגיה – חשוב להכיר את האסטרטגיה השיווקית של אותה רשת חברתית בה אתם מעוניינים לקדם את הלקוח שלכם ולנקוט באסטרטגיה שיווקית משלכם שעולה בקנה אחד עם אותו רעיון שיווקי בסיסי של הרשת החברתית בה אתם פועלים.

דפים עסקיים- חשוב לפתוח דפים עסקיים לכל אחד מהלקוחות שלכם ברשתות החברתיות  ולהכיר את כל אפיקי הפרסום ברשתות החברתיות.

Related Posts