העולם שבו אנחנו חיים הופך ליותר ויותר דיגיטלי, ופעולות רבות שאותן ביצענו בעבר במרחב הפיזי מתקיימות כיום באופן וירטואלי (אך לא פחות מוחשי, כמובן): כך למשל אנחנו מבצעים קניות אונליין רבות, ממלאים צ'קים דיגיטליים במקום לכתוב עם עט על צ'ק מנייר וישנן עוד דוגמאות. אחת האופציות החדשניות היא כרטיס ביקור דיגיטלי.
כרטיסי ביקור דיגיטליים, בדיוק כמו כרטיסי הביקור של פעם, נועדו לאפשר לנו לפרסם את עצמנו ביעילות, ובעיקר ליצור רושם ראשוני נכון שייצור רצון להמשך היכרות. בהתאם הכלל הראשון בעיצוב הכרטיס הדיגיטלי הוא להביא בו לידי ביטוי את עצמכם ואת המרכיבים החשובים ביותר במי שאתם כמו גם את ערכי הליבה של העסק שלכם.
איזה מידע חשוב לכלול בכל כרטיס ביקור דיגיטלי?
האינפורמציה החשובה ביותר בכל כרטיסי הביקור הדיגיטליים היא השם שלכם ושל העסק שלכם וכל פרטי יצירת הקשר הרלוונטיים – טלפון, מייל, כתובת פיזית אם יש חשיבות לכך, דף הבית של אתר האינטרנט שלכם וכו'.
אם יש לכם נוכחות במקומות נוספים באינטרנט – יוטיוב, פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין וכו' – כדאי להוסיף גם אותם לכרטיס הביקור (אבל קודם לכן לוודא שאם מישהו יסתקרן לגביכם ויגיע לערוץ היוטיוב שלכם או אל חשבון האינסטגרם שלכם וכו' הוא אכן יתרשם לטובה וירצה להמשיך אתכם את האינטראקציה הרצויה מבחינתכם).
היתרון העיקרי של כרטיס ביקור דיגיטלי הוא המידיות: בלחיצת כפתור יכול האדם שקיבל מכם את הכרטיס להתקשר אליכם, לפנות אליכם בפייסבוק, לשלוח אליכם מייל, SMS וכו', או אפילו להגיע אליכם פיזית (אם הכתובת הפיזית שלכם מופיעה בכרטיס הרי שניתן לחבר אותה לווייז כך שהאדם שרוצה להגיע אליכם יקבל מיד גם הנחיות הגעה מפורטות).
האם כדאי להציג תמונה בכרטיסי ביקור דיגיטליים?
במקרים שבהם ישנה חשיבות מיוחדת לאמינות שלכם, כדאי להציג תמונה בכרטיס הביקור הדיגיטלי, שכן מחקרים רבים גילו כי תמונה של האדם מוסיפה אמינות גם לו וגם לעסק שלו. אם הדבר אינו קריטי, מוטב לוותר על כך שכן גם במסגרת עיצוב כרטיס ביקור דיגיטלי חשוב לזכור את הכלל "תפסת מרובה לא תפסת" ולא להעמיס עליו יתר על המידה.