shadow

הצעתם נישואין לבת הזוג שלכם והנה אחרי מספר חודשים, הגיע הרגע המאושר שכל כך חיכיתם לו, יום החתונה שלכם. אין ספק שמדובר באירוע מרגש, אבל ההכנות הכרוכות בהכנתו הם אחד הדברים היותר מתישים שיש והדבר כרוך בזמן יקר ובהוצאות כספיות נכבדות ביותר.

אם כבר דיברנו על הוצאות החתונה, אז אחד הדברים היותר מקוממים הוא העובדה שאנשי מקצוע כמו צלמים, די ג'יי, תאורה, הגברה, קייטרינג, שמלת כלה, איפור, אולמות אירועים, עולים לעיתים פי שניים, רק בגלל שמדובר בחתונה, בעוד אם מדובר באירוע אחר, ניתנים אותם שירותים רק מחירים זולים הרבה יותר.

בני הזוג הנרגשים, רוצים שהאירוע שלהם יהיה מושלם ומוכנים לשלם את המחירים המופקעים, ואנשי המקצוע שיודעים זאת היטיב מנצלים את המצב ומעלים את המחירים בהתאם.

הפערים בין אירועים קטנים כביכול  כמו בר מצווה, ברית מילה, יום הולדת, לבין אירוע של חתונה שנחשב כאירוע גדול, אינם ניתנים לגישור, הם גבוהים, לא הגיוניים וגורמים למרמור רב אצל בני הזוג שנאלצים לספוג את פערי המחירים הללו.

אם נחשוב לרגע, שהרי אנשי המקצוע שנותנים שירותים, כלל לא מחשבים את המחירים בהתאם לכמות האנשים וגודל האירוע, אלא בהתאם לסוג האירוע. לכן יכול להיות מצב שאירוע של חתונה מצומצם שבו ישנם בין מאה – למאה חמישים מוזמנים, לעומת אירוע של בר מצווה שבו ישנם ארבע מאות מוזמנים, עלול לעלות הרבה יותר, רק בשל העובדה שלאירוע הראשון אנחנו קוראים חתונה ולשני בר מצווה, ובאחד מהם בסופו של דבר נצטרך להשתמש בשירותיו של מגשר גירושין, ובשני לא.

אך השאלה האמיתית, היא איך נוצר המצב הזה, שהרי בסופו של דבר ישנן מאות רבות של אנשים מקצוע בתחום האירועים ובין כולם קיימת תחרות שאמורה להוריד את המחירים או לפחות לשמור על מחירים סבירים. עם זאת כאמור זו לא המציאות, אז למה זה באמת קורה ?

חשוב להבין, שאנחנו נקנה מוצר בהתאם לחשיבות שהוא נתפס בעיננו וכן לערך שהוא נותן לנו, למשל ישנם שני זוגות נעלים שאף יוצרו באותו מפעל, רק על זוג נעלים אחד, יהיה מודפס מותג יוקרה ועל זוג אחר כלל לא יהיה מודפס מותג, רק בשל העובדה שמוטבע מותג על אחד מזוגות הנעליים, פער המחירים בין שני הזוגות, שלא ניתן לפתור בעזרת גישור, יכול להיות עצום ועדיין ישנם אנשים שיקנו דווקא את המותג היקר בשל החשיבות להיות ממותגים והערך שזה מעניק להם – אנשים מוכנים לשלם בעבור זה.

הדבר דומה לבני זוג שרוצים להתחתן, חתונה בניגוד לאירועים אחרים, הוא אירוע שנתפס כחד פעמי והאירוע הכי מרגש בעבור בני הזוג ויש בו גם ממד של רומנטיקה, אהבה ואושר. בעבור אירוע שכזה אנשים מוכנים לשלם יותר, פסיכולוגית הוא נתפס כאירוע חשוב ומרגש יותר מבר מצווה או ברית מילה, ואף אנשי המקצוע משווקים אירועי חתונה כאירועים משמעותיים של פעם בחיים .

בני הזוג משתפים פעולה עם זה ומבחינתם הם מוכנים לשלם יותר רק כי מדובר בחתונה, אנשי המקצוע מבינים זאת ומעלים את המחירים בהתאם.

Related Posts