shadow

עבודות הרכבת הקלה והבעיות בתחבורה הציבורית בחודש האחרון יוצרים עומס היסטרי על הכבישים בגוש דן ובשאר אזורי הארץ. רגע לפני שאתם מתייאשים באופן סופי, קבלו כמה פתרונות אפקטיביים וחסכוניים

כל מי שעלה על הכבישים בחודש האחרון שם לב לצפיפות גבוהה מהרגיל. מצד אחד נמשכות העבודות על הרכבת הקלה בגוש דן, מה שמביא לחסימת כבישים ולריבוי ניידות משטרה ומכונות תפעול. מצד שני יש גם סכסוך פוליטי סביב התחבורה הציבורית ועבודות הרכבת בשבת, מה שגורם לזליגה של העבודות אל תוך שאר ימי השבוע ולעומס יוצא דופן בכל רחבי הארץ.

יחד עם זאת, אין סיבה להיכנע למצב או להיכנס לדיכאון. הנה למשל כמה פתרונות שיעזרו לכם להימנע מהצרות:

  1. לחלוק נסיעות

הצטרפות לטרמפ של חברים מהעבודה יכולה לעזור לכם לחסוך זמן וכסף. למרות שאותו רכב עדיין יעמוד בפקקים, אתם לפחות לא תצטרכו לשלם לבד על הדלק, על הבלאי והאחזקה. הסוד הוא גם למצוא מסלול נסיעה אטרקטיבי וכך לחסוך לפחות כמה קילומטרים של עמידה בפקקים. כמו כן, סביר להניח שאחרי כמה נסיעות כבר תדעו בדיוק מאיפה לנסוע ומתי לצאת מהבית כדי להגיע בזמן למשרד.

  1. לעבור לרכב דו גלגלי

הפתרון הכי יעיל הוא לעבור לרכב דו גלגלי כמו קטנוע או אופנוע. זה פתרון שישרת אתכם בטווח הקצר והארוך, יחסוך הוצאות מיותרות וישכיח מכם לחלוטין את העניין הקטן הזה של עמידה בפקקים. באמצעות רכב דו גלגלי כבר לא תצטרכו לצאת מוקדם מהעבודה או לבזבז שעות בחיפוש אחר חנייה. לא משנה איפה בארץ אתם גרים, רכב דו גלגלי הוא הדרך הכי מהירה שלכם לעקוף את בעיות התחבורה.

  1. לרכב על אופניים

יש פתרונות שיכולים להיות חסכוניים ואקולוגיים, כמו לדוגמא רכיבה על אופניים. היום אתם כבר יכולים לבחור בין אופניים רגילים או חשמליים וכך למנוע מאמץ מיותר. רכיבה על אופניים תשפר את הכושר הגופני שלכם, תחסוך בהוצאות ביטוח ולא תדרוש שום סוג של תחזוקה שוטפת. מצד שני, כדאי שתתחילו את הרכיבה בשעות הבוקר המוקדמות ולפני שהחום עולה. רכיבה על אופניים גם פחות רלוונטית בחורף, אלא אם מקום העבודה שלכם נמצא ממש קרוב או שהנסיעה היא בתוך חלל מקורה.

  1. צאו מוקדם!

מי שבכל זאת מתעקש על תחבורה ציבורית צריך לצאת מוקדם מהבית. ככל שתצאו יותר מוקדם, כך יירדו הסיכויים שלכם לאחר. יציאה מוקדם תעניק לכם פריבילגיה של בחירת אמצעי תחבורה חסכוני ויעיל. אתם יכולים להחליף בין אוטובוסים, להשתמש ברכבת הקלה אם אתם גרים בירושלים ובמקרים קיצוניים גם לנסוע במונית. היתרון של האופציה הזו הוא שאפשר לישון בדרך לעבודה או ללימודים, והחיסרון הוא שכאמור קשה לסמוך על התחבורה הציבורית לאורך זמן.

Related Posts