shadow

טיוב נתונים הינה פעולה חשובה מאוד עבור חברות וארגונים, במיוחד בעידן המודרני בו אנו חיים בו כל חברה מתבססת על מאגר נתונים מדויק וממוחשב וישנה חשיבות גדולה מאוד לדיוק בנתונים איתם עובדת החברה.

המשמעות של טיוב נתונים הינה לאסוף את כל הנתונים של החברה ולוודא את טיבם. בתהליך טיוב נתונים מבצעים הגהה על טעויות הקלדה בשמות או כתובות מגורים, מבצעים איחוד של כרטיסי לקוח כפולים, מזינים נתונים חשובים על הלקוחות במערכת ומסדרים את כל הנתונים בבסיס הנתונים על מנת שיהיה אפשר לעשות בהם שימוש תקין.

לדוגמא, אם יש לקוח בשם משה כהן שמתגורר בתל אביב, אך בכרטיסיית הלקוח שלו עיר המגורים נרשמה כ"ת"א", כאשר הנציגה תזין את השם המלא "תל אביב" היא לא תמצא את השם של הלקוח. לכן מבצעים שינוי של כל שמות הערים כך שהנציגה תדע בדיוק מה עליה להזין כדי למצוא את הלקוח.

אז מתי כדאי לחברה לבצע הליך של טיוב נתונים? הנה התשובה.

מעבר לשימוש במערכות ממוחשבות

אמנם נראה כי היום כל חברה עובדת עם מערכות ממוחשבות, אך עדיין ניתן למצוא עסקים רבים שרק עתה מתחילים לבצע את המעבר מניירת למערכת ממוחשבת. המעבר הזה דורש מהחברה לבצע טיוב נתונים על מנת להעביר את הנתונים בצורה ברורה, לוודא כי לא יוזנו למערכת נתונים שגויים בעקבות קריאה לא נכונה של כתב יד או כל בעיה דומה.

הרחבה של החברה

עוד מצב בו כדאי לחברה לבצע טיוב נתונים הוא במצב שבו מרחיבים את החברה. גם חברה אשר עובדת במשך שנים רבות עם מערכות ממוחשבות יכולה לגלות כי ישנן בעיות רבות במסד הנתונים של החברה. לכן, לפני הרחבה של החברה, כמו מיזוג של חברות, מכירה של החברה לחברת אם או רכישה של חברות בת, כדאי לבצע טיוב נתונים על מנת לוודא כי אתם עובדים עם נתונים מדוייקים ומסד שיעניק לכם מידע נכון ובזמן אמת על כל דבר שתהיו זקוקים לו, עכשיו ובעתיד.