shadow

רוב הרוסים לא מדברים אנגלית ובמרחב הציבורי נדיר למצוא שלטים בשפות זרות. אז איך בכל זאת מסתדרים באחת המדינות הכי מיוחדות בעולם? הנה כל הטיפים שילוו אתכם מההמראה ועד החזרה

רוסיה היא מדינה מפוארת שמאחוריה היסטוריה מרשימה. הבעיה היא שביקור ברוסיה כרוך בקשיי תקשורת משמעותיים. רוב הרוסים לא דוברים אנגלית ומובן שלא עברית, לכן מי שלא מכיר את העגה המקומית עלול למצוא את עצמו סובל מעוגמת נפש. זה קורה גם בקרב אנשי עסקים שמגיעים לרוסיה לעיתים קרובות ובעיקר אצל מטיילים ותיירים.

החוויה של ישראלי ברוסיה מבחינת קשיי שפה היא ללא ספק יוצאת דופן. אחרי שמתרגלים לטייל כמעט בכל רחבי העולם ובעיקר באירופה על רקע שלטים באנגלית ואוכלוסייה מקומית שיודעת להחליף לפחות מספר משפטים בשפות זרות, נוחתים ברוסיה ומבינים שמדובר בסוג של אי בודד. הרוסים לא רק נמנעים מהשפעות זרות, הם גם לא מעוניינים להבין אנגלית ואין שום ראייה לכך שזה עומד להשתנות בקרוב.

מתי בכל זאת אפשר להסתדר עם אנגלית?

על אף האמור לעיל, יש מספר מקומות בודדים שבהם ניתן להסתדר עם אנגלית. היות שהקושי העיקרי הוא במרחב הציבורי, סביר להניח שבבתי המלון יימצא מישהו שדובר את השפה האנגלית ולפחות יוכל להעביר כמה משפטים עם האורחים. מקרה דומה מתרחש בשדות התעופה של רוסיה ובעיקר בערים גדולות כמו מוסקבה.

חוץ מזה, אפשר להסתדר עם אנגלית במידה ומגיעים עם קבוצה מאורגנת או נמצאים תחת ליווי של מדריך. מי שבוחר טיול מאורגן לרוסיה כמעט ולא מרגיש את קשיי השפה היות שהוא לא נדרש לתקשר עם המקומיים. לעומת זאת, בטיול עצמאי לרוסיה ללא הכנה מוקדמת בלתי אפשרי להסתדר ברחובות.

טיפים להתאקלמות מהירה ברוסיה

הטיפ הכי יעיל להתאקלמות מהירה לאחר נחיתה באחד משדות התעופה של רוסיה הוא להשתמש במילים החשובות. יש כמה מילים שאפשר לתרגל כבר מעכשיו, כגון "פרי-ווט" לאמירת שלום, "קאק די לה" לשאלת "מה שלומך" וכמובן "חאראשו" בשביל להגיד "טוב מאוד". תודה ברוסית היא "ספאסיבה", המילה "דא" היא כן והמילה "נייט" היא לא. את המילה סליחה תגידו על ידי "פרוסטיטה" ולהתראות באמצעות המילה "דו סבידאנייה".

עוד טיפ חשוב הוא להכין שיעורי בית. כדאי לדעת קודם כל איך מגיעים משדה התעופה למלון,  להשתמש במידע שמופיע באתרי האינטרנט על מנת להשוות בין סוגים שונים של תחבורה ציבורית ביעד שבו נוחתים ולברר על שירותי שאטלים. ניתן גם להתייעץ עם מדריכי טיולים שמכירים את רוסיה ולבנות תכנית שעולה בקנה אחד עם לוח הזמנים והתקציב.

לסיכום, רוסיה היא מדינה מאתגרת עבור תיירים אך שווה להשקיע בה את המאמץ. רוסיה מבטיחה הרפתקה מיוחדת ואפילו קשיי השפה לא פוגעים בחוויה.

Related Posts