shadow

אם אשאל אותכם – אם היית בעל תאגיד, כיצד היית מפרסם את העסק הענק שלך? אני בטוחה שלא הייתם מתקשים לתת תשובה: טלוויזיה בפריים-טיים, רדיו, עיתונים, אינטרנט, כלומר בכל הערוצים האפשריים. נכון, אם בעל העסק אינו מוגבל בתקציב – הוא יכול להרשות לעצמו להופיע בפלטפורמות שונות ויקרות.

אבל מה עושה עסק קטן שרוצה להגדיל את כמות הפניות?

תקציב קידום עסקים קטנים אינו נמדד במיליוני שקלים, זה יכול להיות גם 1500 ש"ח בחודש. מה ניתן לעשות עם סכום כה מצומצם?

קיימות שתי אופציות: קידום אתרים בגוגל ופרסום באינטרנט.

  1. קידום אתרים

אני מאמינה – אם יש לכם חברה, עסק ולקוחות – אתם חייבים אתר אינטרנט. לאתר אינטרנט כמה פונקציות חשובות: תדמית חיובית לחברה, שימור לקוחות, גיוס לקוחות חדשים.

אבל – אם האתר לא מקודם בגוגל, הוא לא מגייס לקוחות חדשים לחברה.

בעלי עסקים נרתעים מקידום אתרים מכמה סיבות לא מוצדקות.

א.      עלות. קידום אתרים זה דבר יקר שצריך לשלם כל חודש. נכון, זה לא זול וגם לא יכול להיות זול כי מתבצעת עבודה רציפה ומאומצת. בניית קישורים איכותיים, הוספת תכנים ראויים ועוד הרבה דברים טכניים שדורשים התמדה. צריך להבין – קידום אתרים זוהי לא הוצאה – זוהי השקעה. כאשר כעבור חצי שנה תראו תוצאות, תתחילו לקבל פניות ישירות מהאתר וכמות הפניות רק תלך ותגדל עם הזמן – תבינו שצדקתי.

ב.      זמן. רווחת דעה שקידום אתרים זהו תהליך אינסופי.

ברור, שעל מנת לקבל תוצאה צריך לעבוד במשך כמה חודשים, כי לפניך בגוגל עומדים אתרים שעבדו על הביטוי הזה במשך שנים. אם תעבוד בצורה נכונה ובהתמדה –תשיג את מטרותך.

אני מאוד מאמינה בקידום אתרים וממליצה את השירות הזה כמעט לכל עסק קטן. אל תהססו, תשקיעו וחכו כמה חודשים בסבלנות. אז לא תהיו מאוכזבים מהתוצאות. וזכרו – התוצאות רק ילכו וישתפרו.

  1. פרסום באינטרנט לעסקים קטנים

אינטרנט מאפשרת לעסק קטן לפרסם את עצמו לבד ובזול. שלושה ערוצים הפופולאריים היום, שמתאימים במיוחד לעסקים קטנים עם תקציב פרסום מוגבל ורצונות לגדול: פרסום בפייסבוק, פרסום בגוגל, ופרסום ביוטיוב.

יתרונות הפרסום בפייסבוק – אפשרות למקד את המודעה לאוכלוסיה מסוימת לפי פרמטרים שונים: גיל, מין, תחומי עניין, מיקום גיאוגרפי, מצב משפחתי (כולל ילדים), דפוס ההתנהגות בפייסבוק. יתרון נוסף – המחיר. פרסום בפייסבוק נחשב ליחסית זול ומאפשר למפרסם לשלם רק עבור הקליקים.

יתרונות הפרסום בגוגל – לעומת הפרסום בפייסבוק פרסום בגוגל מאפשר פרסום במשיכה ולא בדחיפה. מה זאת אומרת? נניח לקוח מחפש בגוגל "עורך דין בתל אביב" , רואה את המודעה שלך ומקליק עליה. במקרה זה הלקוח הצהיר על הצורך שלו בעורך דין בתל אביב.  אז אנחנו מציעים לו פתרון. בפייסבוק, לעומת זאת,  אנו מציעים שירות שאנחנו מניחים שהלקוח יתעניין בו. בגוגל – אנחנו יודעים את זה בוודאות. דבר זה מגדיל את אחוזי ההמרה – כמה מתוך אלה שנכנסו למודעה באמת יזמינו את השירות.

יתרונות הפרסום ביוטיוב – פרסום ביוטיוב מאפשר לאנשי העסקים להגיע עם המסרים הוויזואליים לקהל רחב מאוד ובזול. נכון להיום – יוטיוב הוא הזול ביותר מכל הערוצים  האינטרנטיים. מה שכן – בשביל לפרסם ביוטיוב – צריך להוציא סרטון.

אני מקווה שבמאמר זה הצגתי בפניכם את האפשרויות של קידום ופרסום עסקים קטנים. מאחלת לכולכם המון הצלחה, תהיו אמיצים וזכרו – גם מסע של אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד.

 

 

Related Posts