בהתחלה היו אתרי אינטרנט רגילים, לאחר מכן היו פורומים ובלוגים כלליים, וכעת אנחנו יכולים למצוא חברות צילום אשר מפיקות בלוגים של צילום, אותם הם מעדכנים על בסיס יומיומי כמעט. הרעיון הוא להציג בפני הגולשים בכלל והלקוחות שלהם בפרט, מידע רב ומעודכן, הן אודות עולם הצילום בכלל ובפרט מצלמות ואביזרים אחרים, והן אודות החברה עצמה.
השאלה הנשאלת היא, מה אנחנו יכולים ללמוד על חברת צילום מבלוג שעוסק בתחום. האם זה הכלי דרכו אנחנו יכולים להפיק את המידע שאנחנו מחפשים וצרכים אודות עולם הצילום, האם דרך בלוג עם פוסטים קצרים או ארוכים, אנחנו יכולים להפיק תועלת אמיתית?
ניתן לחלק את התשובה למספק חלקים, זה מה שאנחנו נעשה בחצי השני של המאמר. אנחנו נבחן כיצד בלוג צילום יכול לעזור לנו להכיר את החברה אשר מפרסמת אותו.
בלוג צילום – כיצד הוא יכול לעזור לנו
בלוג צילום, כאמור, כולל מספר חלקים, בדרך כלל. יש בו חלק שמתעסק במידע אינפורמטיבי, פרקטי, מידע כללי ויעיל אודות עולם הצילום. הוא עוזר לנו להכיר ולהבין את התחום. כך אנחנו יודעים לאן אנחנו נכנסים ולמה עלינו לצפות.
הבלוג יכלול חומר על מצלמות, אביזרי צילום, אתרי צילום ועוד. דרך החלק הזה נוכל ללמוד על המקצועיות של הצלמים אשר מחזיקים בבלוג. כמו כן, על פי התגובות שלהם לשאלות גולשים, נוכל ללמוד מה ההיענות שלהם לקהל הגולשים.
החלק השני יעסוק בפרסום ושיווק החברה עצמה, מה בדיוק היא עושה, כיצד, איפה ובאיזה עלויות. זה כבר יעניק לנו כלים ומידע, האם החברה מספקת את השירותים שאנחנו מחפשים והאם היא מתאימה לצרכים שלנו.
חשוב להדגיש כאן נקודה נוספת, בלוג צילום איכותי, יכלול גם גלריה של תמונות, אחרת החברה חוטאת במטרתה. דרך הצילומים אנחנו נוכל ללמוד עוד קצת אודות המקצועיות והניסיון של החברה. עלינו לקחת בחשבון, שהצילומים צולמו בתנאים מסוימים וסביר להניח שהם עברו שיפוץ מסוים, כיאה לצילומים כיום, אשר עוברים הליך של שינוי ושיפוץ דרך תוכנות עריכה שונות.