לקחת רעיון, משהו שעדיין לא קורם עור וגידים ולהפוך אותו למשהו אחר. מיזם חי ונושם. לזה קוראים פיתוח מוצר וזה עוד לא הכול. כמו כל מסע, יש כמה דברים שראוי להתמקד בהם ולא לפספס. מטרת הפוסט שלנו לסקור את הנקודות החשובות ביותר ולהתמקד במה באמת חשוב כחלק מאותו פיתוח מוצר שיביא לכם כמה שיותר לקוחות. מוצר שיהיה שונה מכל השאר- קוראים לזה משהו אחר. רעיון מבודל מכל השאר.
אז הבנתם נכון, לא הכול נולד מצורך אלא מריגוש, כשאתם משקיעים במוצר שלכם, הדברים יכולים להיות אחרת. להתקיים אחרת. הרעיון יכול להיות נהדר אבל אם לא תפתחו אותו נכון מה זה באמת שווה אחרי הכול?
איך מניעים את הרעיון קדימה
פשוט מאוד, קוראים לזה פיתוח מוצר, אפשר גם אפשר להניע רעיון ללא כל בעיה, לזהות את ההצלחה ולנוע קדימה. לא משנה כמה הרעיון שלכם מדהים, ברגע שהוא לא מביא משהו חדש, זה לא ייקח אתכם לשום מקום. אתם חייבים מישהו שיניע את הרעיון הזה נכון. אתם חייבים מישהו שייקח את הרעיון שלכם ויהפוך אותו למיזם פעיל.
קודם כל כתבו אפיון של המוצר
מה מאפיין את המוצר? כבר אמרנו שרעיונות זה לא מספיק. חשוב לדעת ולאפיין את המוצר אותו תרצו להציג אם בכלל. תיאום ציפיות הן מבחינה טכנולוגית והן מבחינה עסקית. מה אתם עומדים לפתח? לעצב? כאן יהיה עליכם לקחת כמה החלטות בו זמנית. לאסוף את כל השאלות הנדרשות ולהחליט מה נכון לכם בסופו של דבר. לחפש ייחודיות, מי קהל היעד, מה סביבת השימוש של המוצר ואיך משתמשים בו. זה מה שנקרא אפיון. כמו כן חשוב לבדוק גם את עניין הבטיחות והתקנים.
מה ייצא לכם מזה?
אתם חייבים לחשוב על תכנית עסקית למוצר. זו למעשה נקודה שנייה של אפיון המוצר. תכנון בפן העסקי של המיזם. כסף, כן, כן, עלויות פיננסיות וסקירה של השוק והמתחרים. זה כולל גם תחזית של מכירה ורווחים. בחלק העיקרי? מטרת התכנית לבחון תכנון עסקי נכון לקיים את המוצר וגם לסייע בהצלחתו.
אז הבנתם נכון, לפני שניגשים לפתח מוצר יהיו כמה דברים שלא יהיה ניתן לפסוח עליהם. אנשים מונעים מרכישה מרגשת וכאן יהיה עליכם לאפיין טוב את המוצר שיגרום להם לקנות מבלי להבין למה באמת. הרכישה מזמן שעברה את שלב הצריך, היום אנשים קונים לא כי הם צריכים אלא רוצים וכאן המשימה עוברת לידיכם.